Det er ud fra denne overbevisning, at Hotel Expert Solutions blev født, et projekt grundlagt af Benedetta Chichi, Hotel and Revenue Manager med over tyve års erfaring inden for hotelbranchen. Benedetta er også foredragsholder og konsulent med en dyb forståelse af hotelmarkedet og dets dynamik.
Ideen bag er lige så enkel, som den er stærk: at integrere indtægtsstyring og markedsføring i en enkelt synergistisk strategi, der bygger på de reelle og specifikke behov i hver enkelt hotelvirksomhed. "Jeg ville skabe en service, som ikke var standard, men som var tilpasset det enkelte hotels særlige behov," forklarer Benedetta. "Alt for ofte behandles disse to discipliner hver for sig, så man mister potentialet for en integreret indsats. Jeg tror på værdien af en 360-graders vision."
For tydeligt at præsentere denne filosofi besluttede Benedetta at skabe en dedikeret hjemmeside, og valget faldt på Webador. "Jeg ledte efter en platform, der var hurtig, intuitiv og havde et kvalitetsdesign. Webador gjorde det muligt for mig at skabe et websted på egen hånd, der nøjagtigt afspejlede min vision." Brugeroplevelsen, muligheden for at styre visuelt indhold og tekstindhold, integreret SEO og bloggen var nøgleelementer i at få hans budskab igennem.
En af de største indledende forhindringer var at være i stand til klart at kommunikere værdien af at kombinere revenue management og marketing. Det var ikke let at forklare, hvordan en integreret og tilpasset strategi kunne føre til overlegne resultater, men Benedetta var i stand til at gøre det med målrettet indhold og effektiv historiefortælling, bl.a. via hjemmesiden.
Det første afgørende skridt var at gøre det klart, at min tilgang går ud over rådgivning: Det er et ægte strategisk samarbejde med konkrete resultater. Det tiltrak de første kunder, som var på udkig efter en anderledes, mere moderne og fleksibel løsning.
Hjemmesiden udgør i dag hjertet i hendes digitale kommunikation. Men det er ikke alt: Benedetta bruger også e-mailmarketing til at komme i direkte dialog med hotelejere og tilbyde skræddersyede tjenester, særlige pakker og fordele, der er designet til at etablere varige relationer. "Det menneskelige forhold er afgørende for mig. Hver kunde er unik, og jeg føler mig som en del af teamet på hvert hotel, jeg følger."
En af de mest betydningsfulde tilbagemeldinger fra en kunde var, at han kaldte hendes tilgang for et "frisk pust" i forhold til standardiserede løsninger. "Det er øjeblikke som disse, der motiverer mig til at fortsætte," siger Benedetta. "Jeg elsker at se hoteller vokse gennem arbejde, der er bygget sammen, dag for dag."
Blandt de mest givende oplevelser nævner Benedetta et hotel, der takket være en skræddersyet strategi formåede at skille sig ud fra konkurrenterne og forbedre sine indtægter betydeligt. Det er en bekræftelse på gyldigheden af en metode, der kombinerer teknik og kreativitet, tal og relationer.
I dag bruger Benedetta, ud over at tilbyde rådgivning, også Webador til at lave hjemmesider for de hoteller, hun arbejder med. "Jeg tager mig personligt af mine kunders digitale tilstedeværelse, og Webador er et værktøj, jeg anbefaler og bruger med tilfredshed."
Når hun ser på fremtiden, er Benedetta motiveret til at integrere nye teknologier, som f.eks. kunstig intelligens, og digitale værktøjer for at gøre strategierne endnu bedre. "Jeg kan godt lide at holde mig opdateret, at studere og at teste. Jeg tror på en dynamisk og innovationsorienteret tilgang."
Til dem, der vil gå en lignende vej, råder Benedetta til ikke at være bange for at differentiere sig: "På et konkurrencepræget marked er det unikke en styrke. Prøv ikke at efterligne det, der allerede findes, men opbyg noget, der virkelig afspejler dig. Det er også vigtigt at investere i efteruddannelse for at holde sig nysgerrig og opdateret. Og husk frem for alt, at passion er den stærkeste motor: Når du virkelig tror på det, du gør, bliver selv de største udfordringer til muligheder."
Find ud af mere på deres hjemmeside
Registrér dig i dag - det tager kun få minutter!